کلاس دهمـــــــــــــــــــــــــــی ها

سایتی برای کلاس دهمـــــــــــــــــــــــــــی ها

کلاس دهمـــــــــــــــــــــــــــی ها

سایتی برای کلاس دهمـــــــــــــــــــــــــــی ها

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
۰۹
فروردين ۹۶

فرآیند جمع آوری خون بند ناف بصورت کاملاً استریل ، بدون درد و بدون تداخل در روند زایمان مادر صورت می گیرد . خونگیری می تواند به صورت داخل رحمی و یا خارج رحمی (بعد از زایمان و قبل از خروج جفت و یا بعد از زایمان و پس از خروج جفت) انجام شود. برای انجام این کار در هر ۲ روش پس از استریل کردن بند‌ناف توسط پنبه آغشته به الکل و بتادین، بند‌ناف توسط یک سرسوزن که در انتهای کیسه‌های خون‌گیری تعبیه شده است، سوراخ شده و خون موجود در بند‌ناف و جفت به کیسه خون انتقال می‌یابد.  تحقیقات نشان داده است که در روش خون‌گیری قبل از خروج جفت میزان حجم خون و سلول‌های بنیادی، بالاترین میزان را در مقایسه با زمانی که خون‌گیری پس از خروج جفت انجام می‌شود، را دارند. به هرحال انجام هریک از این مراحل با توجه شرایط موجود در اتاق عمل و روند زایمان صورت می‌گیرد که در هر دو صورت هیچگونه آسیبی به مادر یا نوزاد وارد نمی شود .
حجم خون جمع آوری شده می تواند بین 60 تا 200 سی سی باشد که این فرآیند کمتر از 5 دقیقه بطول می انجامد .

 
 انتقال نمونه به بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان
پس از جمع آوری خون بند ناف، کیسه خون طبق دستورالعمل ارائه شده درون فلاسک قرارگرفته و حداکثر طی 24 ساعت و با حفظ دمای حدود چهار تا پانزده درجه سانتیگراد به بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان منتقل می شود .

 
پردازش سلولی و فریز سلول های بنیادی خون بندناف 
نمونه دریافت شده ابتدا از نظر حجم و تعداد سلول مورد بررسی قرار گرفته، اگر حجم آن حداقل 50 سی سی و تعداد سلول آن حداقل 600 میلیون باشد وارد آزمایشگاه پردازش سلولی می شود در غیر اینصورت با اطلاع به خانواده قرارداد فسخ شده و طبق قرارداد هزینه عودت می گردد. بر روی نمونه هایی که حداقل شرایط استاندارد را دارند بررسی آزمایشات میکروبی و ویروسی و HLA و سنجش کلنی و فلوسایتومتری انجام شده و نهایتاً در شرایط دمایی 196- درجه سانتیگراد در تانکهای مخصوص نگهداری نمونه و برای مدت طولانی نگهداری می شود. نمونه فریز شده فقط یک بار جهت پیوند مورد استفاده قرار می گیرد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی